Sunday, March 22, 2009

Nor Hidayah Dan Mohd Ashik

Maljis berlangsung serentak dengan majlis perkahwinan Norasyikin dan Hasbullah ini telah berjalan dengan meriah dan memang happening! Saya belum dapat cerita backstages lagi berkenaan pasangan Nor Hidayah Dan Mohd Ashik ini. Saya sedang tunggu tulisan dari kedua2 photographer yang bertugas. InshaAllah esok lusa dapatlah ni updatenya...

Salam to all...saya ambil masa yang lama utk menyiarkan kisah ini. Di sini saya paparkan kisah dari Che Din yang saya paksa dia menulis tentang majlis perkahwinan ini... Ikuti kisah dari Che Din...


Che Din sedang dalam tekanan sebab saya paksa menulis : )

"20 Mac 009 majlis pnikahan Dayah & Ashik. Sye bersama bro Siddiq memulakan tugas.SESAT.Itulah cabaran ptama kami hingga tpaksa minta bantuan dari Dayah(pantin). sampai dirumah pantin Jep andaman jadi sasaran pertama kerna salah beri panduan lokasi umah tu. Alhamdulilah kami ada banyak masa sebab kami tiba awal. Malangnya dugaan kedua muncul mencabar keimanan ku,tiba2 Poop kebakaran belaku ! menyebabkan saya "tersampuk kacang" buat seketika. Speedlight trbakar! musnah harapan,luluh jiwa. Brita baiknya bro Siddiq sebagai penyelamat, dia bawa xtra flash sampai 3, peh rasa bernyawa semula.
Walaupun cabaran datang tapi tugas & tanggungjawab perlu sy teruskan bagi memenuhi permintaan tuan rumah merakam saat2 bersejarah pantin Dayah yang akan diijabkabulkan malam tu. Kami berasa seronok dengan kerjasama tuan rumah dan gelagat anak2 kecil yang teruja sakan, hingga kekadang mencabar tumpuan tugas kami sbagai fotographer (bebudak tu asyik enterframe je).
Hari kedua, majlis sanding, memang hot(terasa macam nak pergi mandi air terjun kat gunung ledang), tapi yang seronoknya masa kami bawa pantin gi outdoor kat tepi sungai tak jauh dari rumahnya. Macam buat film hindustan you.Walaupun pantin rasa penat dan bepeluh tapi nampak mreka mampu beri kerjasama dan komited untuk dapatkan shot yang terbaik.

p/s : saya sedia menerima kritikan dari semua, untuk memperbaiki gaya,mutu & keunggulan "


Saya sertakan link Bro Siddiq disini >
http://www.flickr.com/photos/msiddiq
http://myfototrail.blogspot.com/

2 comments:

amy said...

HE'S MY COUSIN..GUD PIXS.GREAT JOB!

Anonymous said...

HE'S MY COUSIN..GUD PIXS.GREAT JOB!